
A Battlefront Béta (erről ITT olvashattok) változat óta vártam a játék hivatalos megjelenését, és végre eljött az idő! A kritikában nem fogok kitérni a játékmódokra egyesével, mert túl hosszú lenne az írás, plusz még nem mindet sikerült kipróbálnom.
Játékmódok
Rendelkezésünkre áll több Egyjátékos/Co-op és Többjátékos játékmód is. Az elsőből sikerült összehozniuk elég sokat és ezeket három kategória alá sorolták be.
A kategóriák több játékmódot és pályát tartalmaznak. A trainingben például lehetőségünk van megtanulni a járművek irányítását és az erő használatát.
A Battles kategóriában nagy csatákat élhetünk át különböző helyszíneken és különböző módokon. Lehetőségünk van átélni az Endor holdon történt ütközetet és harcolhatunk hősök vs antihősök módban is, ahol csak a jó és a rossz fiúk csatáznak egymással szemtől szemben.
Az utolsó a Survival mód, amit már a Bétát taglaló kritikában kielemeztem. Itt semmi változást nem vettem észre a Béta óta, csak annyit, hogy a fellelhető összes bolygón játszhatóvá vált a mód.
A multiplayer módok között szerepelnek a következők: Supremacy, Walker Assault, Fighter Squadron, Blast, Cargo, Drop Zone, Droid Run, Hero Hunt, Heroes vs Villains.
Ezek közül a típusok közül csak párat szeretnék kiemelni. Az előző Béta cikkünkben a Walker Assault és a Drop Zone elemzésre került, így most a két kifejezetten eltérő játékmódot szeretném bemutatni nektek, ez pedig nem más mint a Fighter Squadron és a Hero Hunt.
Összességében mindegyik játékmódról elmondható, hogy tipikus FPS-t idéző mechanikájuk van, csak át lettek nevezve. Mindegyik mód játszható bármelyik bolygón, így például a Walker Assault is van az Endoron, akárcsak egy Drop Zone a Hoth-on. Mindegyik mód nagyon pörgősre és hangulatosra sikerült, mivel a fejlesztők figyelembe vették a kéréseket a Bétával kapcsolatban, így könnyítettek a lázadók számára, szóval már sokkal esélyesebb leverni a birodalmiakat. De vágjunk is bele a két játékmód bemutatásába.
Fighter Squadron
Az egyik kedvenc játék típusom. Mondhatni, hogy egy tipikus repülőgép csatáról van szó, csak itt a repülők helyett X-Wing-ek és TIE-Fighter-ek lövik halomra egymást a légtérben. A fő küldetésünk több transzport elpusztítása vagy éppen megvédése és természetesen eközben az ellenfelek likvidálása.
Ahogy a többi játékmód ez is pörgősre sikeredett, a csaták nagyon izgalmasak és természetesen itt van lehetőségünk irányítani a Millenium Falcon és a Slave 1 hajókat, ami plusz élményt nyújt a csata során!
Hero Hunt
A játék lényege, hogy van összesen 8 játékos, akikből az egyik a hős/antihős a maradék ember pedig megpróbálja őt levadászni. Aki legyőzi a hőst az megkapja annak a szerepét.
Hősként a feladatunk, minél több ellenfél kiiktatása, amíg ők le nem győznek minket. Ha valaki nagyon ügyes, akkor mondhatni lehetetlen kirobbantani a hős szerepből és iszonyatosan magas pontszámmal nyeri a kört. Ez egyben jó is meg rossz is, hiszen ha akár csak egy ilyen játékos is van, akkor nagyon nehéz másnak átvenni a szerepet, ezzel hamar egyoldalúvá téve a meccset, és jó mert így van igazán kihívás.
Szerencsére az előbbi elég ritkán fordul elő, mert azért nem halhatatlanok a hőseink.
Grafika
Ahogy azt a Béta kritikában is írtam a játék hozza a kiváló szintet grafikailag, így erre semmiféle panaszunk nem lehet, a pályák mind autentikusra sikerültek. Íme pár kép, hogy igazoljam az állításomat:
Hangzás
Az előző Béta kritikámban leírtak itt is érvényesek miszerint, a hangok minőségére nincs panasz. A filmekből jól ismert dallamok mind visszaköszönnek a menüben és a pályákon egyaránt. A fegyverek és járművek hangjai mind hűen idézik a filmek világát.
Tehát a hangzás rengeteget dob a játék élményfaktorán, ami már így is kifejezetten magas.
Irányítás
Az előző kritikámban, az irányítást is kifejtettem, azóta ez nem változott a játékban semmit. Továbbra is a manapság már megszokott akció gombokat kapjuk meg, az egér görgős fegyverválasztás helyett, ami nekem még mindig szokatlan, de az utóbbi napokban már mondhatni, megbarátkoztam vele.
Az irányítás az FPS-ekre jellemző WASD és Shift, Ctrl és Szóköz kombinációkban kimerül, ami nem is baj, hiszen ez a megszokott séma már nagyon régóta.
Ami viszont előnyére változott, az a hajók irányítása. Sokkal egyszerűbb kanyarodni velük most már, ezzel még élvezetesebbé téve a légi csatákat.
Rendszer
A játék a mostanában megszokott szintlépéses rendszerre épül, ami bizonyos fegyvereket, kinézeteket és bónuszokat aktivál minden egyes szint után.
Ezeknek a beszerzése a meccseken kapott kreditek felhasználásával lehetséges. A kreditek megszerzése nem valami nehéz, így elég hamar hozzá lehet jutni több eszközhöz is. Természetesen, minél nagyobb szintű egy fegyver, annál több kreditbe kerül, így fokozatosan nehezedik a kártyák és fegyverek megszerzése.
Összegzés
A fejlesztők a Béta óta viszonylag sok változtatást eszközöltek a játékon, gondolok itt a hajók irányítására, kisebb bugokra és a hős rendszer átalakítására. Én mióta feltelepítettem azóta nem tudok betelni vele, mert egyszerűen élmény játszani vele. Remélhetőleg ezt sikerül tartaniuk hosszútávon különböző módszerekkel, amik nem igényelnek további pénz áldozását a játékba, vagy csak minimálisat.
Végszóként csak annyit, hogy a Battlefront kifejezetten ajánlott Star Wars rajongóknak és az FPS kedvelőknek egyaránt, mert mind a két csoport szórakozásra talál benne! Az erő legyen veletek!