
Húzták, halogatták sokat már ennek a játéknak a megjelenését, de a titokra végül mégis fény derült. A Dontnod 4 részes websorozatban engedett bepillantást nyerni az érkező játék kulisszái mögé, minek végére a megjelenési dátumot is bejelentették. Rengeteg érdekességet tudtunk meg a játék felépítéséről és Dr. Jonathan Reid kalandjairól, aminek fényében egyre biztosabban kijelenthetjük, hogy ez a játék kiérdemli-e az előrendelést, avagy sem.
A szörny születése
Főszereplőnk Dr. Jonathan Reid, aki orvosként szolgált a fronton, ám amikor visszatér Londonba, egy rejtélyes idegen átváltoztatja. Nem tudja mibe keveredett, ám a legzavaróbb számára, hogy ami vele történt, az túlmutat minden eddigi tudásán. Teljesen át kell értékelnie a világról alkotott képét, hiszen egy olyan természetfeletti lénnyé változott, aminek a létezésébe eddig bele se mert gondolni.
Vérszívó barátaink itt nem vámpírnak hívják magukat, hanem különböző alfajokra oszlanak. Ezek közül az első az "Ekons"-ok, ami a legközelebb áll a tradicionális ábrázoláshoz. A "Vulkod"-ok ezzel szemben sokkal primitívebbek, brutálisabbak és sokkal agresszívabban védik a területüket. Vannak lények, akik sokkal diszkrétebbek, mint például a "Skals"-ok. Ők általában csatornákban és barlangokban bujkálnak, illetve kerülik elkerülni az embereket és a vámpírokat egyaránt. Honnan származnak a "Skals"-ok? Miért szaporodtak úgy el Londonban? Kapcsolódnak-e a spanyol náthához, egyáltalán miért hasonlít rájuk ennyire ez a betegség? Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket kell majd megválaszolnunk a történet során.
A korhű London
Rengeteg változatos karakterrel futhatunk majd össze a játék során akik akkoriban élhettek. Lesznek bevándorlók, árvák, de azt is láthatjuk milyen volt egy munkanélküli vagy akár egy ápolónő élete. Mivel London már akkoriban is hatalmas város volt, a fejlesztők kénytelenek voltak 4 különálló körzetre osztani. Ezek mindegyikének más-más szerep jutott, viszont nekik köszönhetően a jelek szerint tökéletesen vissza tudják adni a kor atmoszféráját.
- Whitechapel, a bevándorlók körzete
- Az East End, ahol a szegények tengetik bűnözéssel és korrupcióval teli hétköznapjaikat
- A kórház, ahol Johnathan kapcsolatba tud lépni a betegekkel, ápolókkal, kollégáival
- A West End, a gazdagok negyede
A játékot azzal próbálták igazán nyomasztóvá tenni, hogy Johnathan minden apró rezzenésre rácsodálkozik majd. Lesznek elsuhanó árnyak, alakok a sikátor végén akikről nem tudjuk, hogy ellenség vagy barát. Az éjjeli London képe is eléggé kísértetiesen fog majd festeni, és az épületek között végigfutó folyosókon rengeteg rémisztő hang verődik majd vissza. A készítők felkérték Eric-Maria Couturier csellistát, hogy segédkezzen a munkálatokban, aki végül elég jól el is találta a játék hangulatát. Erről az alábbi videóban halhattok egy kis részletet 2:50-től.
Szükséges-e gyilkolni?
A legtöbb játékban ha gyilkolunk, annak nincs komolyabb következménye. Néha ránk hívják a rendőröket, de amint megszűnik a körözés, ugyan úgy sétálunk tovább a következő küldetésre, mintha mi se történt volna. Ez alkalommal viszont, úgy tűnik a Dontnod egészen új értelmet adott az NPC fogalmának. Hamar be kell látnunk, hogy a gyilkolás ténye teljesen máshogy van kezelve, mint ahogyan azt megszokhattuk.
A vámpírok ragadozók, de ők is ugyanúgy találkoznak emberekkel, akik megosztják velük a problémáikat, aggodalmaikat. Minden alkalommal, amikor megölünk valakit, bele kell gondolnunk, hogy szükséges-e ez a cselekedet vagy inkább kíméljük meg az életét. Ha valakinek elvesszük az életét, az gyökeresen megváltoztatja a játékmenetet. Kihat a többi karakterre, változik a történet, egyre több vámpírvadász ered majd a nyomunkba és egyre nehezebb lesz a városban észrevétlennek maradnunk. A játékossal érzékeltetve lesz, hogy nem csak egy névtelen civil sétál majd el mellette az utcán, aki pótolható, hanem valaki, akinek története van. Lehet, hogy a karakterünk fejlődhet, erősebbé válhat a gyilkolással, ugyanakkor azt is jelentheti, hogy a mindennapi életet megváltoztatjuk vele a városban.
Az előrendelőknek jár majd a The Hunters Heirlooms DLC, ami 3 ajándékot fog tartalmazni:
- Dragonbane: Paulinus Aurelianus, a sárkányvadász kardja
- Barker: Carl Eldritch, a Priwen helyőrség második vezetőjének pisztolya, aki esküt tett a vámpírok kiirtására
- Physician suit: egy elegáns öltözet, ami tökéletesen illik a vámpír-orvos szerephez, és még az eső ellen is véd
A játék elérhető lesz PC-re, Xbox One-ra és PS4-re is.
A megjelenés dátuma: június 5.
forrás: hivatalos oldal