Először, amikor megláttam a játékot, akkor a látványvilág és a zene vett rá arra, hogy beszerezzem, amit nem bántam meg. A történet előrehaladtával egyre inkább élt bennem a gyanú, hogy ezt a játékot valahol északon fejlesztették. Aki ismer pár ott készült nevesebb darabot, az szerintem tudja miről beszélek. Manapság hívhatnánk akár úgy is, hogy Trónok Harca effektus.
Természetesen, itt most nem arra kell gondolni, hogy mindenki mindenkit legyilkol, de a halál a játék szerves részét képezi, ahogy azt már megszokhattuk például a szintén Svéd fejlesztésű Unravel esetében is (az is egy eszméletlen jó játék, csak ajánlani tudom).
Játékélémény
A Brothers - A Tale of Two Sons-ban két testvért kell irányítanunk co-op módban. Sajnos nincs lehetőség arra, hogy az egyik karaktert a gép irányítsa, így mindig kell, hogy legyen mellettünk valaki, akivel játszhatunk. Mondjuk, ha hardcore multitasking arcok vagyunk, akkor akár egyszerre két karakterrel és két külön feladattal is elbírhatunk.
Ez természetesen csak idézőjelekben igaz, hiszen a játék fő eleme a testvéri kapcsolat így elengedhetetlen, hogy a két testvér összedolgozzon. Ezt pedig másképp nem is reprezentálhatták volna jobban.
A játék tele van tűzdelve könnyebb és nehezebb ügyességi feladatokkal, de ezek inkább a monotónia megtörésére vannak mintsem arra, hogy nagyon megnehezítsék dolgunkat. Így a fő téma, ami a játékélményt uralja az a történet, zene és a látványvilág.
Történet
A sztori szempontjából, ahogy már a bevezetésben említettem, egy tipikusan északi játékról beszélünk. A történet elején kiderül, hogy a testvérek apja súlyos beteg, és csak az Élet fájának vize gyógyíthatja meg. A fiúk küldetése tehát az lesz, hogy eljussanak ehhez a fához, és hozzanak a vizéből. Az utazás közben több különleges helyszínnel, mítikus lénnyel és karakterrel is találkoznak. A színes vidám hegyeken át, az óriások vére által áztatott dombokig minden előfordul a játékban.
Erre a részre igazán nem tudok semmi panaszt mondani, én kifejezetten szeretem a drámai történeteket, így engem ez nem zavart. Talán csak a kiszámíthatóságot tudom felróni a játéknak ezen a téren.
Grafika
A játék grafikai részét Unreal Engine-ben pakolták össze, így magára a motor kiforrottságára sem lehet panasz. Ami magát a megvalósítást illeti, sokaknak lehet, hogy nem fog tetszeni ez a kicsit régi játékokat emlékeztető textúra felbontás, vagy inkább ez a concept art szerűség, mint ahogy az az Ori and the Blind Forest-ben van. De szerintem a színek, kontrasztok és a fények vegyülete nagyon jó hangulatot kölcsönöz a játéknak.
Hangzás
Ami a hangokat illeti semmi kiemelkedő vagy kritikán aluli nincs jelen, ellenben a zene az nagyon jól sikerült és még a játék befejezése után is órákon át hallgattam őket.
Amit itt talán még megemlítenék, az az, hogy egy kitalált nyelven beszélnek a karakterek, amiről nekem mindig a Sims jut eszembe.
Irányítás
Na ez az a pont, ahol a játék egy kicsit elvérezni látszik. Az indításkor kapunk egy figyelmeztetést, hogy ez a szösszenet kontrollerre lett kitalálva. Igen ám, de sajnos nekünk egyik kontrollerünket sem volt hajlandó elfogadni a játék, így kénytelenek voltunk billentyűzettel irányítani a főhőseinket. Ez egészen egy menekülős pontig teljesen jól kivitelezhető volt, ahol történetesen az történt, hogy valamiért nem érzékelte jól az irány billentyűket, így vagy ezerszer meghaltunk. Végül a billentyű kiosztások átvariálása után sikerült ezt a hibát kiküszöbölni, de sajnos ez sem mentesíti a játékot az alól, hogy kontroller nélkül nem lehetett kényelmesen játszani.
Összegzés
Szóval a Brothers - A Tale of Two Sons az irányítását leszámítva egy remekbe szabott kis játék, főleg azért a pénzért amiért hozzá lehet jutni az online piacterek többségében. Aki szereti a drámát és a kifejezetten indie játékokat, annak teljes szívemből ajánlom, mert egy jó kis történettel és látványvilággal lesz gazdagabb és nem mellesleg a játék idejére maga mellé szegezheti a kiválasztott testvért is.